Страх - це почуття, яке може змусити нас робити немислимі вчинки. Іноді воно робить людину сильнішою, іноді, навпаки, перетворює в безпорадне створення. Важко відповісти, чи є цей стан суто позитивним або негативним. Однак є люди, для яких навіювання страху - всього лише професія. Наприклад, письменники жахів. Для них страх - засіб заробітку, проте рано чи пізно вони стають рабами цього почуття і повернути їх до нормального життя ой як важко. Про один з таких авторів і піде мова сьогодні.
Відома студія із засніженої Фінляндії під назвою Remedy Entertainment не в змозі похвалитися десятком гучних хітів, голлівудськими гонорарами і мережею філій по всій Європі. Компанія випустила всього три продукти, два з яких, однак, повністю перевернули наше розуміння про комп'ютерні ігри. Мова, як ви вже, напевно, здогадалися, йде про легендарної серії Max Payne . Для своїх часів це був справжній прорив - горезвісна кинематографичность, відмінний фізичний движок і досі небачена система уповільнення часу bullet time.
Після виходу другої частини " Макса " розробники взялися за створення нового шедевра. Харизматичний коп пішов на заслужений спокій - Remedy Entertainment взялися за проект зовсім іншого жанру, з іншим антуражем і ідеєю. Хоча подібності з Max Payne все ж є - це зовнішність головного героя. Протагоніст є чимось середнім між Семом Лейком (сценаристом гри, який подарував зовнішність Максу з першої частини) і Джонні Ноксвіллом (одним з лідерів "Дурнів", який відповідав, власне, за зовнішність Пейна в сіквелі).
Змішалися в купу джипи, люди ...
Отже, знайомтеся, Алан Уейк, - автор книг в стилі хоррор. За сюжетом гри в продаж надходить черговий витвір Алана, яка вмить стала бестселером і приніс йому небувалу славу. Секрет успіху чарівника полягає в музі - коханій дівчині на ім'я Елліс. Лягаючи в одне ліжко зі своєю прекрасною (або не дуже - розробники ретельно приховують обличчя героїні), майбутній Стівен Кінг бачить жахливі кошмари, які з ранку переносить на папір.
Але не все коту Масляна - дружина несподівано зникає в невідомому напрямку, не залишивши навіть записочки перед відходом. Разом з судженої пропали і сновидіння, і тепер новеліст залишається один-однісінький без гроша за душею. Проте, вантажити ящики в порту наш альтер-его не має наміру, тому вирішує переселитися в лікарню від безсоння в маленькому провінційному містечку Брайт Фоллс, штат Вашингтон. Життя починає потихеньку налагоджуватися - він зустрічає нову дівчину, схожу на наречену-втікачку як дві краплі води. Разом з новою любов'ю приходять і сновидіння - їжа для нового роману.
Рядки лягають одна за одною на білі аркуші паперу, все начебто йде добре, але і тут рок долі показує свій хижий оскал. Раптово зникає свіжа рукопис. Хто і з якою метою викрав відбувся літературний шедевр, знову ж таки, - абсолютно незрозуміло. Але пропажа недописаної книги ще півбіди - найстрашніше починається вночі. Як тільки сонце ховається за горизонтом, містер Уйек стикається віч-на-віч з тими кошмарами, про які він писав у своєму незакінченому творі.
Це і є Алан Уйек. Пропонуємо заодно помилуватися на захід і анімацію.
З самих глибин пекла на свободу вириваються міріади жахливих монстрів. Об'єктом їх полювання стає сам письменник. Продовжує нагнітати обстановку оточення - звідки не візьмися з'являються урагани, в землі виникають тріщини, дороги заливають грозові зливи. Чи зможе Алан Уйек розібратися в тому, що відбувається, не втратити розум в такій складній ситуації і знайти причину виниклих лих? Гучні оплески на честь Remedy Entertainment - рідко в наш час можна зустріти гру з такою інтригуючою сюжетом.
Геймплей теж не дасть задрімати - розробники збираються піднести нам справжню епічну гру. Вдень ми займаємося звичайними мирськими справами - переміщаємося по місту, спілкуємося з місцевими жителями, виконуємо різні завдання і доручення. NPC обіцяють зробити максимально схожими на живих людей, щоб повністю передати атмосферу американської провінції (будуть тут традиційні: поліцейську дільницю з шерифом, невелика церковця, супермаркет і закусочна біля заправки). Для ледарів прикрутили можливість управляти транспортом з метою збільшення швидкості пересування по території. Однак повноцінною складовою, як в Grand Theft Auto , не чекайте - автомобіль тут не для того, щоб збивати перехожих.
Вночі ж все змінюється кардинальним чином. З дії а-ля " Мор. Утопія " Alan Wake перетворюється в самий натуральний хоррор. З усіх боків на гравця нападають жахливі створення, намагаючись відправити його туди, звідки самі родом. Нового Serious Sam не чекайте, адже Алан не схожий на супер-героя. Він всього лише звичайна людина, що зійшов з розуму і зустрівся віч-на-віч зі своїми страхами і фантазіями. Вогнепальна зброя все ж з'явиться - але виконувати воно буде, скоріше, допоміжну функцію на манер Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth .
Основна ж мета у нашого протагоніста - це протриматися до ранку, і тут набагато більш суворим зброєю стануть джерела світла, яких виплодка пекла, на подобу монстрів з фільму "Чорна діра", категорично не переносять і бояться атакувати героя, якщо він знаходиться на світлі. В ролі джерел променевої енергії можуть виступати ліхтарики, фари від машин, гасові лампи та інші попадаються предмети оточення. Місцеві жителі різко кудись пропадають - можливо, вони і є ці чудовиська? Зі стовідсотковою точністю на це питання відповість лише реліз.
Обіцяють три кінцівки, а це значить, що гру можна буде проходити по кілька разів (здається мені - одна з них точно призведе до того, що головний герой збожеволіє). Додайте сюди нелінійність і отримаєте ідеальний продукт для одиночного проходження.
В'їжджаємо в Брайт Фоллс.
За графічну складову проекту вже точно переживати не варто - скріншоти і ролики демонструють розкішну графіку і анімацію. Місцеві погодні ефекти це взагалі щось. Таких красивих заходів ми не бачили ще ні в одній грі. І все це на тлі дикої природи американського континенту .... Для всіх потреб у творців гри є власний движок. Дивишся, і з виходом Alan Wake громадськість геть забуде про Unreal Engine.
В одній зі сцен, де на головного героя нападав шквал каменів, можна було оцінити потенціал фізичного движка. За відповідність ігрових реалій законам Ньютона відповідатиме легендарний Havok. Навіть музика не стане слабким місцем, адже працює над звуковим оформленням Анджело Бадаламенті , відомий по грі Fahrenheit .
***
сумніватися не доводиться. Правильно побудований сюжет, багатогранний ігровий процес, карколомна графіка і невловима атмосфера маленького американського глушини. До того ж, розробники сказали, що чітких термінів у них немає - коли шедевр буде готовий, тоді і вийде. А ми і не розраховуємо на щось менше.Remedy EntertainmentВ успіху дітища
|